Wybierz temat pytania:

Wybór auta

  • Z jakich samochodów mogę wybierać?

    Możesz wybrać modele samochodów prezentowane na naszej platformie internetowej www.masterbenefit.pl/system.
  • Czy mogę wybrać kolor pojazdu?

    Wszystkie oferowane przez nas samochody dostępne są w różnych wariantach kolorystycznych. Kliknij przycisk „jestem zainteresowany”, aby wybrać kolor z puli dostępnych kolorów dla danego modelu.
  • Czy mogę dodać lub usunąć któryś z elementów wyposażenia?

    Większość samochodów prezentowanych na naszej platformie właśnie się produkuje lub jest już wyprodukowana, w związku z czym nie ma możliwości zmodyfikowania ich specyfikacji.

    Bardzo często prezentujemy ten sam model w wersji wyposażenia Premium dającej dodatkowy komfort.
    Jeśli czujesz, że chciałbyś mieć lepiej wyposażony model samochodu, warto zastanowić się nad tym wariantem.
  • Wybrałem samochód u dealera – czy mogę skorzystać z oferty MasterBenefit?

    Oferta MasterBenefit opiera się na wynegocjowanych warunkach zakupowych i nie będzie możliwe przygotowanie równie korzystnych warunków na pojazd spoza naszej oferty.
    Jeśli jednak znalazłeś swój wymarzony samochód, możesz nas poprosić o przygotowanie oferty. Czy oferta będzie dla Ciebie równie atrakcyjna, co propozycje prezentowane przez nas na platformie internetowej, zależy od tego, czy z danym producentem pojazdów mamy podpisaną umowę o współpracy.
  • Myślę o konkretnym modelu auta – przygotujecie dla mnie ofertę spersonalizowaną?

    Jeśli znalazłeś swój wymarzony samochód, poproś nas o przygotowanie oferty.
  • Co oznacza status „do produkcji” przy wyborze samochodu?

    Status „do produkcji’’ oznacza samochód, którego nie mamy na stanie – będziemy musieli zlecić producentowi jego wyprodukowanie. W przypadku samochodów Premium „do produkcji” możemy zmodyfikować zamawiane wyposażenie oraz specyfikację pojazdu.
    Jeśli np. w ramach tej samej ceny można zmienić kolor tapicerki z czarnego na jasny lub wybrać dach pomalowany na biało – zrobimy to w tej samej racie miesięcznej. Jednak dodanie zbyt wielu spersonalizowanych elementów i gadżetów, może znacząco podnieść opłatę abonamentową.

Umowa i płatności

  • Kto podpisuje umowę na samochód w programie MasterBenefit. Ja czy mój pracodawca?

    Umowa jest zawierana pomiędzy Tobą, a Prime Car Management S.A., która jest operatorem programu MasterBenefit. Twój pracodawca podpisał osobną umowę określającą warunki współpracy z Prime Car Management S.A., gwarantującą wszystkim pracownikom dostęp do programu abonamentu samochodowego MasterBenefit.
  • Czy z programu mogą też skorzystać osoby samozatrudnione, współpracujące z firmą partnerską MasterBenefit – kontrakt B2B?

    Tak, do programu mogą przystąpić osoby samozatrudnione współpracujące z firmami partnerskimi, w których wprowadzono program MasterBenefit. Wymagamy jedynie dostarczenia odpowiednich dokumentów, potwierdzających taką formę współpracy
  • Czy opłata za abonament za samochód będzie pobierana z mojego wynagrodzenia, czy muszę opłacić ją sam?

    Abonament MasterBenefit opłacasz sam na podstawie faktury VAT. Twój pracodawca nie pośredniczy w procesie płatności.
  • Czy przed odebraniem samochodu muszę dokonać jakiekolwiek płatności np. pierwszej wpłaty, kaucji, opłaty za rejestrację itp.?

    Nie musisz ponosić żadnych kosztów przed odebraniem samochodu.
  • Co się stanie, jeśli z jakiegoś powodu w trakcie trwania umowy na abonament MasterBenefit zostanie rozwiązana moja umowa z moim pracodawcą?

    Umowa na abonament samochodowy MasterBenefit trwa do końca jej przewidzianego okresu na niezmiennych warunkach. Nie będziesz mógł jednak jej przedłużyć ani podpisać nowej umowy na kolejny samochód w MasterBenefit.
  • Co dokładnie wchodzi w skład opłaty abonamentowej za samochód w programie MasterBenefit?

    – opłata za korzystanie z samochodu,
    – pełne ubezpieczenie AC/OC/NWW – bez udziału własnego w szkodzie,
    – serwis mechaniczny pojazdu,
    – całodobowy Assistance z samochodem zastępczym na czas naprawy,
    – sezonowe opony z wymianą i przechowywaniem.
  • Jakie dokumenty są niezbędne, aby skorzystać z programu MasterBenefit? Wystarczy, że przedstawisz nam następujące dokumenty:

    Umowa o pracę:
    – Wniosek o zawarcie umowy najmu,
    – Zaświadczenie o zatrudnieni i zarobkach podpisane przez pracodawcę,
    – Oświadczenie o weryfikacji dokumentu tożsamości (dokument otrzymasz od naszego konsultanta).


    Umowa o współpracy – kontrakt/B2B/działalność gospodarcza:
    – Wniosek o zawarcie umowy najmu,
    – Zaświadczenie o współpracy podpisane przez przedsiębiorcę/zleceniodawcę,
    – Zaświadczenie od przedsiębiorcy/zleceniodawcy o wynagrodzeniu ryczałtowym wypłacanym Ci co miesiąc
    oraz średniego wynagrodzenia w przeciągu ostatnich 3 miesięcy,
    – Oświadczenie o weryfikacji dokumentu tożsamości (dokument otrzymasz od naszego konsultanta).


  • Co to jest limit przebiegu?

    Limit przebiegu zawarty w umowie to maksymalna liczba kilometrów, jaką samochód może pokonać od momentu zawarcia umowy do końca trwania abonamentu. Limit przebiegu bazuję na limicie rocznym, deklarowanym przez Ciebie przy podpisywaniu umowy.
    Limit roczny 20 000 km, który zakładany jest w wersji podstawowej abonamentu MasterBenefit,
    w zupełności wystarcza zdecydowanej większości użytkowników aut. Z doświadczenia MasterBenefit wynika, że duża część pracowników pokonuje mniej niż 15 000 km w skali roku, jednak celowo ustaliliśmy wyższy limit podstawowy, aby dać użytkownikom poczucie komfortu.


  • Dlaczego koszt abonamentu rośnie wraz ze wzrostem limitu kilometrów?

    Wszystkie kalkulacje abonamentu oparte są na symulacji kosztów serwisu i utraty wartości poszczególnych modeli, której podstawowym parametrem jest przebieg samochodu w danym okresie. Im więcej samochód przejedzie kilometrów, tym bardziej zużyją się opony, hamulce czy układ przeniesienia napędu.
  • Na jaki czas mogę zawrzeć umowę abonamentu MasterBenefit?

    Możesz podpisać z umowę na okres od 12 do 60 miesięcy. Dostępne warianty umowy są zawsze prezentowane na platformie internetowej www.masterbenefit.pl/system. Są to optymalne warunki umowy przygotowane dla danego modelu samochodu.
  • Chciałbym zawrzeć umowę MasterBenefit na innych warunkach niż te prezentowane na stronie – na przykład na okres 4 lub 5 lat i czy z wyższym limitem przebiegu.

    Jeśli masz specyficzne potrzeby, które może spełnić tylko taki wariant umowy – skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie rozwiązanie optymalnie dobrane pod kątem Twoich potrzeb.
  • Czy mogę rozwiązać umowę przed planowym terminem jej zakończenia?

    Umowa jest na czas określony i przewiduje jej rozwiązanie tylko w niektórych przypadkach.
    Jeśli chcesz rozwiązać umowę przed terminem, prosimy o kontakt z naszym konsultantem za pomocą formularza znajdującego się na platformie.
  • Pewne zapisy w umowie są dla mnie nie jasne, co mam zrobić?

    Jeśli coś jest dla Ciebie niejasne, skontaktuj się z nami za pomocą formularza znajdującego się na platformie.
  • Od kiedy zaczynam opłacać abonament za zamówiony przeze mnie samochód?

    Opłaty naliczają się od dnia odbioru samochodu. Faktury za używanie samochodu w abonamencie są wystawiane z góry. Oznacza to, że ostatnią fakturę otrzymasz miesiąc przed zwrotem pojazdu.
  • Kiedy otrzymam pierwszą fakturę?

    Fakturę otrzymasz na początku każdego miesiąca z terminem płatności 14 dni.
  • Jakie pozycje będą widniały na fakturze?

    Każdego miesiąca otrzymasz dwie faktury z pozycjami: „Opłata za używanie samochodu” oraz „Transakcja ubezpieczeniowa”. Ponieważ część ubezpieczeniowa jest zwolniona z VAT, musimy przedstawiać ją jako dodatkową pozycję. Suma tych opłat składać się będzie dokładnie na opłatę abonamentową wybraną przez Ciebie na naszej platformie internetowej i otrzymaną w potwierdzeniu rezerwacji Twojego samochodu
  • Prowadzę działalność gospodarczą. Czy ratę za abonament MasterBenefit mogę wliczyć w jej koszty uzyskania przychodu?

    Większość użytkowników prowadzących działalność gospodarczą rozlicza opłatę w ramach kosztów swojej firmy. Przed zawarciem umowy skonsultuj się ze swoim księgowym, aby znaleźć rozwiązanie optymalne dla Twojej sytuacji podatkowej.

Odbiór samochodu

  • Kiedy będę mógł/mogła odebrać mój samochód?

    To, w jakim terminie dostępny do odbioru będzie wybrany przez Ciebie model samochodu, zależy od bieżącej sytuacji konkretnego samochodu. Przed zarezerwowaniem samochodu w formularzu rezerwacji zobaczysz informacje czy samochód jest już dostępny i wtedy odbiór może nastąpić w ciągu nawet 7 dni roboczych, Jeżeli samochód dopiero się produkuje, termin będzie zależał od etapu produkcji i transportu oraz od sytuacji produkcyjnej danego modelu samochodu.

    Porozmawiaj z konsultantem na ten temat i przedstaw mu Twoją obecną sytuację. Postaramy się znaleźć optymalne rozwiązanie tak, abyś ani na moment nie stracił swojej mobilności.
  • Co zrobić, jeśli potrzebuję samochodu już teraz, a wybrane przeze mnie auto dostępne będzie dopiero po kilku tygodniach?

    Możemy zaproponować Ci wynajęcie samochodu przedkontraktowego z naszej wypożyczalni MasterRent24. Poproś konsultanta o indywidualną ofertę na taki samochód.
  • Podajecie tylko orientacyjny termin odbioru auta. Dlaczego tak jest i czy dostawa samochodu może się opóźnić?

    Podany termin odbioru jest orientacyjny z uwagi na fakt, iż dostawa samochodu może się opóźnić z przyczyn niezależnych od nas.
  • Jakie dokumenty muszę zabrać ze sobą na odbiór auta?

    Wystarczy, że zabierzesz ze sobą dokument tożsamości i prawo jazdy.

Użytkowanie auta

  • Czy mogę wyjechać moim samochodem za granicę?

    Planując wyjazd za granicę, poinformuj o tym Centrum Obsługi Klienta Grupy Masterlease.

    Co najmniej 3 dni robocze przed datą wyjazdu wyślij e-mail na adres: wyjazdyoc@masterlease.pl
    W e-mailu prosimy podać:
    • nr rejestracyjny samochodu,
    • kraje, przez które będziesz przejeżdżać,
    • planowaną datę wyjazdu,
    • adres e-mail na jaki mamy wysłać upoważnienie do wysyłki dokumentów.

    Konsultanci Centrum Obsługi Klienta Grupy Masterlease przygotują dla Ciebie potrzebne dokumenty:
    • upoważnienie do prowadzenia samochodu,
    • zielona karta (jeżeli jedziesz do krajów, w których jest wymagana).

    Wyjazd poza UE
    Jeśli planujesz wyjazd poza terytorium Unii Europejskiej, Szwajcarii lub Norwegii:
    • konieczne będzie wykupienie dodatkowego ubezpieczenia,
    • jego koszt zostanie doliczony do kolejnej faktury.

  • Gdzie, kiedy i w jaki sposób powinienem dokonać planowego przeglądu samochodu?

    Skontaktuj się z naszym Centrum Technicznym – tel. 58 340 44 01.

    Każdy samochód serwisujemy zgodnie z instrukcją producenta. Dlatego obowiązkiem użytkownika jest dokonanie przeglądu technicznego i wymiana materiałów eksploatacyjnych według harmonogramu producenta pojazdu.
  • Co mam zrobić w przypadku kolizji?

    Skontaktuj się z nami pod numerem telefonu 58 340 44 01 (wybierz opcję 3).
    Zajmiemy się koordynacją naprawy Twojego pojazdu.
  • Gdzie mogę dokonać sezonowej wymiany opon?

    Skontaktuj się z Centrum Technicznym – tel. 58 340 44 01 (wybierz opcję 2).
    Nasz konsultant zaproponuje punkt serwisowy w dogodnej dla Ciebie lokalizacji.

    Pamiętaj proszę, aby skontaktować się z nami odpowiednio wcześniej. Dzięki temu zdążymy przesłać opony do wybranego przez Ciebie punktu serwisowego. Nasze usługi obejmują także przechowywanie opon.

    Możesz też zmienić lokalizację punktu przechowywania i wymiany opon. Dostarczymy je do wybranego przez Ciebie punktu serwisowego, który współpracuje z Grupą Masterlease. Pierwsza dostawa jest bezpłatna.

Zwrot samochodu

  • W jaki sposób mam przygotować samochód do zwrotu?

    Samochód powinien być czysty zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, tak abyśmy mogli sprawdzić, czy nie ma uszkodzeń.
    Zabierz też z pojazdu wszystkie przedmioty prywatne nie stanowiące jego wyposażenia.
  • Gdzie mogę dokonać zwrotu samochodu?

    Najpóźniej na 3 dni robocze przed zwrotem samochodu, skontaktuj się z Działem Zwrotu Samochodów, z którym ustalisz dokładny termin i lokalizację punktu odbioru samochodu.

    Kontakt do naszego Działu Zwrotu Samochodów:
    58 340 44 01 w. 4|
    zwroty@masterlease.pl

    Więcej informacji, które pomogą Ci przygotować się do zwrotu samochodu, znajdziesz w Strefie Klienta na stronie masterlease.pl/strefaklienta w sekcji „Zakończenie umowy”.
  • Czy mogę tego samego dnia dokonać zwrotu obecnego samochodu i odbioru nowego?

    Tak, oczywiście, jednak pod warunkiem, że zamówisz swój nowy samochód odpowiednio wcześniej tak, abyśmy mogli go dla Ciebie przygotować i skoordynować te procesy.
  • Czy mogę wykupić samochód po okresie umowy?

    Możesz wykupić samochód po cenie zagwarantowanej w umowie.
  • Czy mogę przedłużyć umowę na ten sam samochód?

    Tak, możesz przedłużyć umowę na ten sam samochód, ale nie gwarantujemy, że oferta będzie równie korzystna co na nowy samochód.

Karta paliwowa

  • Czy mogę wybrać sieć stacji paliw, na której będę tankować?

    Tak, możesz wybrać jedną z trzech współpracujących z nami sieci: Orlen, BP, Shell.
  • Czy kartą paliwową mogę opłacić inne produkty i usługi dostępne na stacji?

    Tak, kartą paliwową opłacisz też inne produkty i usługi dostępne na stacji, np. olej silnikowy, płyn do spryskiwaczy, myjnię automatyczną, autostrady.
  • Kiedy otrzymam fakturę?

    Zbiorcza faktura VAT za dany okres rozliczeniowy jest wystawiana do 10-ego dnia kolejnego miesiąca (zawiera transakcje z poprzedniego miesiąca). Termin płatności to 14 dni, od daty wystawienia faktury.
  • Od kogo i w jaki sposób otrzymam fakturę?

    Faktura wystawiana jest przez PCM. Każdorazowo po jej wystawieniu otrzymasz powiadomienie e-mail z informacją o dostępności dokumentu do pobrania w portalu eMaster.
  • Czy karta paliwowa jest obowiązkowa w ramach umowy MasterBenefit?

    Karta paliwowa nie jest obowiązkowa. To kolejne udogodnienie, z którego możesz skorzystać w ramach MasterBenefit.
  • Wynająłem samochód z MasterBenefit w ubiegłym roku? Czy mogę skorzystać z opcji karty paliwowej?

    Oczywiście! Umowę o kartę paliwową możesz zawrzeć w dowolnym momencie trwania umowy MasterBenefit.
  • W jaki sposób mogę złożyć wniosek o kartę paliwową?

    Skontaktuj się z naszym Konsultantem za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie. Jeśli masz aktywną umowę, przygotuj jej numer.
  • Czy mogę zrezygnować z karty paliwowej w trakcie trwania umowy MasterBenefit?

    Karta paliwowa jest integralną częścią umowy MasterBenefit i nie można z niej zrezygnować. Możesz zgłosić się do nas z prośbą o zablokowanie karty w systemie – zostanie dezaktywowana.

Skontaktuj się z nami

* pola obowiązkowe